24 Haziran 2011 Cuma

"Özyeğin: Ben almıyorum, kimse almaz haberi"

Özyeğin: Ben almıyorum, kimse almaz
http://www.yurthaberler.com/ozyegin-ben-almiyorum,-kimse-almaz-1708h.htm

Özyeğin: Ben almıyorum, kimse almaz

Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin Yunanistan'ın özelleştirme programına aldığı devlet bankası NBG'ye talip olmayacağını belirterek, "Ben almam kimse de talip olmaz" dedi

Finansbank'ı 2006'da Yunan NBG'ye sattıktan sonra Fibabanka ile sektöre geri dönen Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, çarpıcı bir açıklama yaptı. TRT Haber'de yayınlanan Ekonomi Kulübü programına katılan Özyeğin, yönetim kurulu üyeliği yaptığı National Bank of Greece (NBG) ve Yunan ekonomisi hakkında olumsuz görüş bildirdi.

"Finansbank'ı Yunanistan'ın en büyük bankasına sattığınızda piyasa değeri 6.7 milyar dolardı. Şimdi 6.5 milyar dolar. Beş yıl önce siz bankayı satarken Hüsnü bey 5-10 içinde bu bankayı geri alır hatta üzerine NBG'yi de alır diye espriler yapılıyordu. Şimdi NBG özelleştirilecek. Talip olur musunuz?" şeklindeki soruya Özyeğin şu yanıtı verdi: "NBG'ye talip olmam, kimse de talip olmaz." Bu kararına sebep olarak ülke notunu gösteren Özyeğin, "Ekonomisi her yıl yüzde 5 küçülen bir ülkede bankacılık yapmanız mümkün değil" diye konuştu.

ÖZELLEŞTİRME ZOR
Özyeğin, Yunanistan'da 50 milyar euroluk özelleştirme yapılabilecek bir varlık olmadığını, 5-10 yılda özelleştirme yapmasının da zor olduğunu söyledi. Yunanistan'da vergi ödeyen çok az insan olduğunu anlatan Özyeğin, "1 milyon euro üzerinde vergi ödeyen sadece 2 kişi var, 500 bin euro üzerinde ödeyen de çok az sayıda" dedi. Yunanistan'ın son 30 yılda AB'den 90 milyar euro civarında bir hibe aldığını anlatan Özyeğin, şöyle konuştu: "Yunanistan'ın nüfusu 10.5 milyon, bizim 73-74 milyon. Öyle bir parayı bize verselerdi nüfusu düşününce bu para 1 trilyon 300 milyar dolar hibe anlamına gelir. Böyle bir para Türkiye'ye gelse Türkiye bugün çok farklı yerlere giderdi. Türk insanı Yunan halkından çok daha çalışkan, çok daha mütevekkil, çok kriz gördü. Ama Türkiye'de, ne 1994 krizinde ne 2001 krizinde bizim hiçbir vatandaşımız süpermarket yağmalamadı. Ben en azından basında görmedim."

Yunan NBG Finansbank hissesi satacak
NATIONAL Bank of Greece CEO'su Apostolos Tamvakakis, piyasa koşulları uygun olduğunda Finansbank'taki yüzde 20 hisselerini satacaklarını söyledi. Tamvakakis hissedarlar toplantısında, "Piyasa koşulları izin verir vermez yüzde 20'lik payı elden çıkarmayı planlıyoruz. Finansbank'taki payın satışının tamamlanmasıyla NBG'nin çekirdek seviye 1 sermaye oranı yüzde 13'e ulaşacak" dedi.

Türkiye ekonomisi mucizevi bir gelişme gösterdi
TÜRKİYE ekonomisinin Avrupa ülkeleriyle mukayese edildiğinde 'mucizevi' gelişme gösterdiğini anlatan Hüsnü Özyeğin, "Türkiye'nin durumu iyileşti, dolayısıyla bizim lehimize fark çok açıldı" dedi. Türkiye'nin geleceğiyle ilgili çok iyimser olduğunu ifade eden Özyeğin, AK Parti'nin tek başına iktidar olmasıyla birlikte ciddi bir yapısal dönüşüm yaşandığını söyledi.

% 25 büyüyen sektörde bankacıya hep iş çıkar
CARİ açık için sektörel strateji getirilmesi gerektiğini söyleyen Hüsnü Özyeğin, taşıt kredisine de özendirmeyen bir takım tedbirler getirilebileceğini iletti. Özyeğin, yüzde 25 büyüyen bir sektörde bankacılara her zaman iş çıkacağını belirterek, "Önemli olan müşterinin yanında olmak" dedi.

SABAH

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder