24 Haziran 2011 Cuma

"Saran: Aziz Yıldırım ile medeni değiliz haberi"

Saran: Aziz Yıldırım ile medeni değiliz
http://www.yurthaberler.com/saran-aziz-yildirim-ile-medeni-degiliz-1702h.htm

Saran: Aziz Yıldırım ile medeni değiliz

5 yaşından beri Fenerbahçeli olan Saran, Fenerbahçe aşkını anlattı.

Fenerbahçe yönetiminde zor günler geçiren Saran, Balçiçek İlter'in o döneme ait sorularına samimi yanıtlar verdi:

DÜNYADA ÖRNEĞİ YOK
Dünyada iki kez ihraç edilen başka bir başkan adayı yok ben iki defa ihraç edildim Fenerbahçe'den. Yönetim Kurulu üyeliği yaptım, Futbol Şube Başkanlığı yaptım. Fenerbahçe'nin en kötü günleriydi.Sayın Yıldırım ve basın sözcümüz Atilla Kıyat o gün açıklama yaparken 'Ateşten gömleği giydi" demişlerdi.
Gerçekten güzel işler yaptım ama o da benim sonumun başlangıcı oldu. Orada çok kritik kararlar aldım, çok yalnızdım, çok zor günlerdi hakikaten terlerle uyandığımı hatırlarım vs vs ama iyi ki yapmışım. İlerde başkan olursam başarılı bir başkan olmam için o sürecin yaşanması lazımdı.
Çok da düşman kazandınız o dönemde, şaşırdınız mı?
Evet çok düşman kazandım. Şaşırdım. Aziz Yıldırım ve bazıları bana; "Sen Amerikalısın anlamıyorsun" gibilerinden takılırlardı. Hakikaten Bizans oyunları...
Ben birine yaklaşırken ne veririm diye yaklaşıyorum. Fenerbahçe yönetimine ilk geldiğimde 'Ya ben burda faydalı olamazsam?' diye bir endişem vardı. Geriye baktığımda ihraç edildim ama ilk defa dışişlerinden sorumluydum ve bana bir plaket verildi. Bir de hiç kimsenin görev almayacağı bir dönemde çok kötü bir durumdaydık.
O kadar kötü bir durumdaydık ki bir maçtan sonra hocamız çıkıp bir basın toplantısını bile yapmadığı bir dönemde, ben çıkıp seyircilerden özür dileyip her türlü lafı işitmiştim. Sorumluluk anlayışım oydu. İyi ki de yapmışım.
Bugün ne aşamada, dava sürüyor mu?
Sürüyor bayağı da sürecek. Sonuçta şunu görüyorum. Telefonlar geliyor. Bi teveccüh var, yani bunu isteyenler var, çoğunun da samimi olduğunu düşünüyorum.
O dönem çok düşman kazanıldı, çok yakın dostlar kaybettiğiniz oldu mu? Çok güvendiğiniz isimlerle ayrı yola düştünüz mü?
Oldu ama onlar da benim tecrübesizliğim. Geriye dönüp baktığımda, bunları benim 'bekliyor olmam lazımdı' diyorum ama o zamanlar hiç beklemiyordum. Hiç beklemediğim şeyler yaşadım.
"MEDENİ DEĞİLİZ"
Mesela Aziz Yıldırım'la hiç görüşmediniz mi sonrasında? Ya da bugün karşılaşsanız selamlaşmıyor musunuz, nasıl bir ilişki? Ya da medenice selamlaşıyor musunuz? Zor bir süreç yaşandı o dönem çünkü.
Zor bir süreç yaşandı. Arada çok şey geldi gitti bazıları abartıldı ama medeni değiliz şu anda.
Fenerbahçe hayali devam ediyor mu?
O benim küçüklüğümden beri hayalimdi. Hatta yönetime girerken de bunu açıkça söyledim.
O yanlış değil miydi?
Çok insan eleştirdi beni o konuda. Hatta bazıları espiri yaptı. Bir tanesi de şu anda Fenerbahçe TV'de çalışıyor. CNN'deydi spora davet etti ben de sayın başkanımıza sordum "gidebilir miyim?" diye, "Git" dedi. Ben de gittim ve o program bittikten sonra espriyle karışık telefon açtı dedi ki: "Sen bittin", "Niye" dedim, "E insan başkanlığını açıklar mı?", " Ama ben istiyorum" dedim. Espri yapıyor sandım. Hakikaten o sonun başlangıcı oldu.
"BUNDAN RAHATSIZ OLANIN KENDİNE GÜVENİ YOKTUR"
Şimdi ben başkan olursam birileri yanımda, 'Ben Fenerbahçe başkanlığını istiyorum' derse ben bundan rahatsız olmam. Bunu açıkça söylüyorsa niye rahatsız olayım? Bence de böyle olmalı. Zaten Fenerbahçe'ye başkan olmak isteyen insanları yanıma alırım. Onların oradaki başarısı zaten bana katkıdır.
Onlardan rahatsızlık duyan insan kendinden emin olmayan, kendine güvenmeyen insandır. Bugün benim şirketlerdeki başarılarım etrafımdaki insanların çok başarılı olmasından dolayı.
HTSPOR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder